השלכות נגיף הקורונה על הפעילות העסקית של תאגידים מדווחים

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל ובעולם, סגל רשות ניירות ערך פרסם הנחייה, לפיה תאגידים מדווחים שפעילותם העסקית מושפעת או עלולה להיות מושפעת בצורה מהותית מהאירוע נדרשים לתת גילוי נאות למשקיעים באמצעות דיווחים מיידים על כל התפתחות מהותית בעניין, וכן במסגרת דוח הדירקטוריון בדוחות העתיים של התאגיד. לנוסח ההנחיה ראו כאן.

ארכה במועד הפרסום הדוח התקופתי לשנת 2019

עקבות משבר נגיף הקורונה, סגל רשות ניירות ערך קבע ארכה לפרסום הדוחות התקופתיים לשנת 2019 ,לפיה התאגידים המדווחים יורשו לדווח את הדוח התקופתי לשנת 2019 עד לא יאוחר מיום 2020.4.30) חלף 2020.3.31 .(יודגש, כי תאגיד אשר יבחר להשתמש בארכה כאמור, יידרש לפרסם דוח מיידי למשקיעים במועד קבלת ההחלטה שלא להגיש את הדוח עד המועד הרגיל או עד יום 2020.3.31 ,לפי המוקדם מביניהם. חשוב לציין כי אין בארכה הנ"ל כדי לפטור תאגידים מהתחייבויות חוזיות החלות עליהם כלפי צדדים שלישיים, כגון גורמים מממנים, מהגשת דוחות כספיים שנתיים מבוקרים עד ליום 31.3.2020.

ארכה במועד הפרסום הדוח התקופתי לשנת 2019

הודעה לחברות: רכישות עצמיות על ידי תאגיד בתקופת המגבלות למניעת התפשטות נגיף הקורונה ובסמוך למועד פרסום הדוחות הכספיים לשנת 2019

סגל רשות ניירות ערך פרסם הודעה, לפיה מקום בו תאגיד מדווח יפרסם דוחות כספיים מקדימים, הערוכים בהתאם לעמדת במסגרתם יכללו הנתונים הכספיים העיקריים, אזי לא תהיה מניעה מביצוע 1 סגל 26-105") דיווח מקדים לדוחות כספיים") רכישות עצמיות או הצעת רכש עצמית של ניירות ערך של התאגיד על ידי התאגיד, בשל כך שטרם פורסמו הדוחות הכספיים. יודגש, כי על התאגיד לוודא כי אין בידיו מידע מהותי נוסף שלא יפורסם במסגרת הדיווח המקדים, או לחלופין לוודא כי מידע כאמור יפורסם בטרם תבוצענה עסקאות הרכישה העצמית.

ראו הודעה לחברות כאן.

יצוין, כי בעקבות התפשטות וירוס הקורונה והשפעתו על שוק ההון, רשות ניירות ערך עובדת במתכונת ייחודית, במטרה להעניק מענה מקצועי, נגיש וזמין לציבור הרחב ולגופים המפוקחים. את כל ההודעות והעדכונים לציבור של רשות ניירות ערך ניתן למצוא באופן מרוכז כאן.

The content of this article is intended to provide a general guide to the subject matter. Specialist advice should be sought about your specific circumstances.